Servicii

Este specialitatea care se ocupă cu tratarea canalului radicular şi reprezintă baza stomatologiei pentru că durata de viaţă a dintelui depinde de corectitudinea acestui tratament.

Termenul ”endodonție” provine din limba greacă, și este format prin alăturarea a două cuvinte ”endo” (înăuntru) și ”dontia”(dinte), așadar endodonția se ocupă cu tratamentul afecțiunilor din interiorul dintelui, mai exact cu afecțiunile pulpei. Endodonția este specialitatea medicinii dentare care se ocupă cu prevenirea, diagnosticarea și tratamentul patologiei pulpare.

Necesitatea tratamentului endodontic apare odată cu îmbolnăvirea ireversibila a pulpei dentare, respectiv a inflamației acesteia din cauza microbilor care o invadează.

Cand este necesar un tratament endodontic:

• sensibilitate la cald, la rece, sau la dulce care persistă mult timp după îndepărtarea stimulului dureros
  • durere la masticaţie
  • durere surdă, spontană sau pulsatile
  • durere persistentă la un dinte pe care s-a pus o obturaţie (plombă) sau o coroană de acoperire
  • durere la un dinte care a mai fost tratat endodontic
  • dinte cu mobilitate anormală
  • un abces cu punct de plecare dentar
  • un dinte care şi-a schimbat culoarea
  • un dinte aparent asimptomatic, dar care a cauzat o afectare a osului din jurul rădăcinii ( diagnosticul se pune strict radiologic)

Citeste mai multe...

Cum se desfasoara un tratament endodontic

• eliminarea durerilor și a disconfortului
  • tratamentul și dezinfecția canalelor dentare
  • obturația definitivă a canalelor. Aceasta se realizează cu un material steril, care nu se dizolvă, și care asigură o sigilare perfectă a canalelor din interiorul rădăcinii dentare.

Obturaţia reprezintă finalul oricărui tratament endodontic, fiind vizibilă pe radiografiile de control, efectuate la final.

Eliminarea rapidă a durerii

Cele mai frecvente dureri de dinți sunt legate de afectarea pulpei dentare. Această durere de dinți a fost denumită, în trecut, de specialiști - strigătul dinţilor.

O carie netratată duce la afectarea nervului dintelui, cauzând dureri care de multe ori nu cedează la analgezice uzuale. În acest moment afectarea pulpei (nervului) este una ireversibilă. Tratamentul de canal este iminent.

Sub anestezie locală se practică extirparea (extragerea nervului). Odată cu îndepărtarea ţesutului afectat, dispare şi durerea. În funcție de situație se poate obtura definitiv canalul în aceeași sesiune, sau se temporizează prin aplicarea de antibiotic sau de hidroxid de calciu, sau de alte substanțe dezinfectante în interiorul canalelor.

Orice tratament de canal se consideră finalizat doar în urma obturației de canal propriu-zise ( umplerea definitivă cu substanțe sterile biocompatibile specifice).

Pulpa dentară este reprezentată de țesutul moale aflat în interiorul dintelui (canalele dentare), respectiv de vase de sânge, nervi și țesut conjuctiv. Deși pulpa este răspunzătoare de nutriția dintelui prin intermediul vaselor sangvine care pătrund prin vârful rădăcinii în dinte, ea nu este răspunzătoare pentru funcționalitatea dintelui. Chiar dacă pulpa este îndepărtată ca urmare a tratamentului endodontic, dintele va continua să fie hranit prin intermediul vascularizației structurilor din vecinătate.

Cat dureaza un tratament endodontic?

In mod normal, un tratament endodontic obisnuit consta intr-o singura sedinta de 1-2 ore, dar exista si cazuri complexe unde vor fi necesare 2 sau chiar mai multe sedinte.

Cat de dureros este tratamentul de canal?

Toate tratamentele endodontice sunt efectuate sub anestezie locala profunda. Prin realizarea acestei anestezii se asigura un comfort sporit pacientului, dar si medicului dentist. Exista totusi si cazuri, in numar mic, in care inflamatia pulpara cat si infectia tesuturilor adiacente sunt foarte avansate, acestea impiedicand anestezicul sa isi faca efectul la potential maxim, determinand o instalare partiala a anesteziei.

Intre sedintele de tratament, dar si la finalizarea acestuia, exista posibilitatea aparitiei unei sensibilitati la nivelul dintelui, aceasta putand fi inlaturata prin administrarea unor antiinflamatorare si analgezice moderate.

Tratamentele de canal moderne sunt efectuate cu ajutorul instrumentarului rotativ oferind medicului o mai buna precizie. In cadrul clinicii noastre tratamentele endodontice se efectueaza cu Micromotor endodontic inovativ

Printr-o miscare de reciprocitate, micromotorul VDW SILVER RECIPROC prepara usor, sigur si rapid canalele.

Face posibila prepararea canalelor anatomice dificile cu rezultate predictibile folosind un singur ac.

peruca, peruci, peruci germania, peruci femei, peruci dama, peruci sintetice, peruci par scurt, peruci par natural, peruci olx, peruci ieftine, peruci colorate, peruci barbati, peruci satu mare pantofi louboutin, pantofi valentino, pantofi casadei, poseta prada, geanta prada, sneakers giuseppe zanotti, valentino rockstud, geanta gucci, poseta gucci, pantofi gucci implanturi dentare baia mare, implanturi dentare satu mare, implanturi dinti satu mare repatriere decedati, repatriere pret, transport funerar, transport funerar international, servicii funerare, servicii funerare internationale, servicii funerare cluj, transport funerar cluj, coroane cluj wedding planning, organizare nunta, organizare evenimente, organizare botezuri, nunta cluj napoca, agentii evenimente, decor evenimente, firma evenimente