Servicii

Ce este boala parodontală?

Boala parodontală reprezintă apariția inflamației la nivelul gingiilor și a osului care suștine dintele. Unul dintre factorii declanșatori este acumularea plăcii bacteriene, determinată de o igienă orală necorespunzătoare, independentă de alimentația zilnică a pacientului.

Tartrul, depozit dur și mineralizat, odată format devine un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor. Acesta poate fi îndepărtat prin profilaxia periodică, de 2 ori pe an, sau prin curățarea profundă a rădăcinilor dinților sub anestezie locală.

În stadiul inițial al bolii parodontale sunt afectate doar gingiile. Gingivita poate fi identificată de către fiecare pacient prin inflamarea gingiilor, înroșirea acestora și sângerările frecvente la periaj sau chiar spontane. Osul nu este încă afectat.

Tratamentul local al gingivitei presupune realizarea profilaxiei profesionale (detartraj, airflow, periaj profesional) însoțită de o igienă orală zilnică adecvată: utilizarea tehnicilor corecte de periaj, folosirea aței dentare și a periuței interdentare, utilizarea dușului bucal, folosirea apei de gură etc.

În cazul în care gingivita nu este ținută sub control, placa bacteriană și produșii săi toxici înving sistemul de apărare local și duc la afectarea integrității osului.

Semnele ce pot indica o forma a parodontozei sunt:

• respiratie urat mirositoare;
  • sangerare gingivala spontana sau la periajul dintilor;
  • gingii umflate si rosii;
  • sensibilitate dentara;
  • mobilitate dentara;
  • retractii gingivale cu expunerea radacinilor dintilor;

Citeste mai multe...

Care este cauza bolii parodontale?

În primul rând pentru a preveni boala parodontală trebuie cunoscuți factorii responsabili pentru producerea modificărilor la nivelul țesutului dento-parodontal (inflamație, resorbție).

Factorii de risc pot fi:
  • locali
  • generali

1. Factorii locali:

• placa bacteriană este factorul principal determinant al bolii parodontale care se formează atunci când igiena bucală este deficitară. Placa bacteriană este un depozit moale lipicios, alb gălbui, formată din microorganisme ce eliberează toxine care duc la inflamarea țesuturilor.
  • tartrul dentar - depozit de consistență crescută aderent de suprafața dinților, format prin mineralizarea plăcii bacteriene
  • cariile
  • lucrări protetice incorect adaptate
  • înghesuiri dentare
  • scrâșnirea dinților (bruxism)
  • obiceiuri vicioase - fumat, consumul de bauturi alcoolice, droguri
  • medicamente utilizate în tratarea bolilor cardiovasculare, neurologice, tumorilor maligne

2. Factorii generali:
  • ereditatea (predispoziția genetică)
  • stresul
  • deficiente de nutriție (hipovitaminoza A, C, B, PP, D)
  • boli hematologice, cardiovasculare
  • tulburări endocrine (tiroidiene, paratiroidiene, hipofizare, diabet, pubertate, sarcina ,menopauza)
  • deficiențe imune

TRATAMENTUL CHIRURGICAL

Formele mai avansate de îmbolnăvire parodontală, cu pierdere semnificativă de țesut gingival și osos, necesită un tratament chirurgical care urmărește trei obiective principale:
  • desființarea pungilor parodontale și a conținutului patologic al acestora
  • îndepărtarea gingiei hipertrofiate
  • remodelarea țesuturilor prin proceduri de adiții, biomateriale

Intervențiile chirurgicale sunt reprezentate de: chiuretaj subgingival, operație cu lambou, regenerare tisulara ghidată.

Pentru prevenirea parodontozei:
  • Periajul corect al dintilor de cel putin 2 ori pe zi
  • Folosirea unei paste de dinti special creata pentru sanatatea gingiilor
  • Schimbarea periutelor o data la 2-3 luni
  • Utilizarea regulata a apei de gura si atei dentare

peruca, peruci, peruci germania, peruci femei, peruci dama, peruci sintetice, peruci par scurt, peruci par natural, peruci olx, peruci ieftine, peruci colorate, peruci barbati, peruci satu mare pantofi louboutin, pantofi valentino, pantofi casadei, poseta prada, geanta prada, sneakers giuseppe zanotti, valentino rockstud, geanta gucci, poseta gucci, pantofi gucci implanturi dentare baia mare, implanturi dentare satu mare, implanturi dinti satu mare repatriere decedati, repatriere pret, transport funerar, transport funerar international, servicii funerare, servicii funerare internationale, servicii funerare cluj, transport funerar cluj, coroane cluj wedding planning, organizare nunta, organizare evenimente, organizare botezuri, nunta cluj napoca, agentii evenimente, decor evenimente, firma evenimente